افزایش ضریب دقت خیاطی با فناوری سه بعدی
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 13 خرداد 1398
    
تعداد بازدید: 2539
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/3/13

یک خیاط در هنگ کنگِ چین با استفاده از اسکنر سه بعدی ابعاد بدن انسان به دقیق‌ترین شکل ممکن اندازه‌ گیری می‌کند.

یک خیاط در هنگ کنگِ چین با استفاده از اسکنر سه بعدی، ابعاد بدن انسان را به دقیق‌ترین شکل ممکن و با جزییات بسیار زیادی اندازه‌ گیری می‌کند.

خیاط‌ها مهارت بالایی در گرفتن ابعاد بدن افراد دارند. اما خیاط‌ها هم بالاخره انسان هستند و مثل همه‌ی انسان‌ها دچار خطا می‌شوند. شاید هم بعضی از خیاط‌ها به اندازه‌ی کافی مهارت ندارند تا ابعاد را به طور دقیق اندازه‌گیری کند و نتیجه‌ی آن لباسی می‌شود که اندازه‌ی شما نیست.

هرچند به نظر می‌رسد خیاطی در هنگ کنگ به نام Giano برای گرفتن ابعاد مشتری‌هایش از یک اسکنر سه بعدی استفاده می‌کند؛ به این صورت که مشتری یک لباس جذب می‌پوشد و وارد دستگاه اسکنر سه بعدی می‌شود. این دستگاه مجهز به ۱۴ حسگر است که می‌توانند ۱۲۰ اندازه‌ی گوناگون را بگیرند.

این اندازه‌گیری‌ها جزییات زیادی دارند و شامل طول، محیط و زاویه می‌شود. به این ترتیب، تمام قسمت‌های بدن به طور دقیق بررسی می‌شود تا لباس ایده‌آل دوخته شود. این در حالی است که در حالت عادی خیاط‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ اندازه‌گیری متفاوت انجام می‌دهند. البته، تقریبا همه‌ی خیاط‌ها با روش‌های سنتی ابعاد بدن مشتریان را اندازه‌گیری می‌کنند و می‌توانند یک لباس عالی و کاملا مناسب بدوزند.

هرچند از آنجا که فقط ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا این ماشین اندازه‌ی کل بدن شما را بگیرد، در وقت خیاط صرفه‌جویی می‌شود، وقتی که می‌توانند صرف دوختن لباس شما بکنند. در هر صورت، ایده‌ی اسکنر سه بعدی برای گرفتن ابعاد بدن انسان به منظور دوختن یک لباس، ایده‌ی بکر و مفیدی است و اگر فراگیر شود، می‌تواند در هنر صنعت خیاطی مفید واقع شود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.