تعمیر چرخ خیاطی راسته دوز
نویسنده خبر : مدیر سایت    
شنبه 18 خرداد 1398
    
تعداد بازدید: 22288
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/3/18

مراحل گام به گام تعمیر چرخ خیاطی راسته دوز: که شامل تنظیمات فنی قسمت های مختلف میشود...

تنظیمات فنی قسمت های مختلف:
۱) تنظیم روغن رسانی پمپ روغن:
در صورتی که پاشش روغن به شیشۀ روغن در سرعت کم انجام نپذیرد ، باید پمپ روغن را به وسیله پیچی که به صفحه تنظیم متصل است، تنظیم نمایید.هر چه سوراخ برگشت روغن کمتر نمایان شود روغن بیشتری به قسمتهای مختلف چرخ می رسد.فاصلۀ استاندارد آن حداکثر ۱ میلیمتر می باشد.لازم بذکر است که فقط راسته دوز هایی که پمپ فلزی دارند قابلیت این تنظیم را دارا می باشند

۲) تنظیم روغن رسانی کمپلت:
بر روی شفت متصل به کمپلت پیچ تنظیم وجود دارد که اگر آن را به سمت (A) بچرخانید مقدار روغن رسانی به کمپلت بیشتر می شود و اگر به سمت (B) بچرخانید کاهش می یابد.توجه داشته باشید که در صورتی که روغن به کمپلت کمتر از مقدار استاندارد برسد باعث داغ شدن و همچنین کاهش عمر آن می شود و اگر بیش از اندازه برسد باعث آغشته شدن پارچه دوخته شده به روغن میشود. برای تنظیم مقدار روغن رسانی ، یک کاغذ به اندازه نصف کف دست زیر کمپلت نگهدارید وچرخ را به مدت ۳۰ ثانیه با حد سرعت فعال نگه دارید  اثر روغنی که بر روی کاغذ می ماند معیار تنظیم شماست که باید بین ۱ تا ۲ میلیمتر باشد.

تنظیمات فنی قسمت های مختلف

۳) تنظیم میل سوزن:
بر روی میل سوزن چندین علامت وجود دارد که در دو نوع می باشد الف:میل سوزنهای دو خط ب :میل سوزنهای چهار خط (این دستور برای سوزن DB می باشد) توپی چرخ رابچرخانید تا میل سوزن در پایین ترین وضعیت خود قرار گیرد،سپس پیچ میل سوزن بند(۱)را شل کنید ، میل سوزن را در وضعیت (A) میزان نمایید (به طوری که خط بالایی روی میل سوزن (برای میل سوزن های دارای ۲خط) وسومین خط از بالا(برای میل سوزنهای دارای ۴ خط)هم سطح بوش میل سوزن قرار گیرد)،سپس پیچ میل سوزن بند(۱)را کاملا سفت نمایید.

۴) تنظیم کمپلت:
بعد از آنکه ازتنظیم صحییح میل سوزن اطمینان حاصل کردید ،صفحه دوخت را از چرخ جدا نمایید . توپی را بچرخانید تا میل سوزن به پایین ترین سطح خود برسد ،دوباره توپی را بچرخانید تا پایین ترین علامت(B) روی میل سوزن به لبۀ بوش میل سوزن برسد،سپس کمپلت را که قبلا پیچ های آن را شل کرده اید با دست بچرخانید تا نوک شاخک(۵)به سوزن برسد(تقریبا نوک شاخک وسط گودی سوزن قرار میگیرد).فضای مابین شاخک وگودی میل سوزن بین ۰٫۰۴ تا ۰٫۱ میلیمتر(تقریبا اندازه نخ مصرفیتان) باید در نظر بگیرید.حال پیچ های کمپلت را کاملا سفت نموده و چرخ را تست کنید.در آخر نیز پیچ ها را مجددا سفت نمایید.

تعمیر چرخ خیاطی راسته دوز
۵) تنظیم کاربر:
کاربر راسته دوزی از سه نقطه برای الف) زمان بندی حرکت ،ب) ارتفاع ج) زاویه کاربر قابل تنظیم می باشد:
الف) زمان بندی کاربر:
بعد از آنکه ازتنظیم صحییح میل سوزن اطمینان حاصل کردید می توانید آن را تنظیم نمایید. زمان بندی کاربربا میل سوزن به این صورت می باشد که همزمان با داخل شدن سوزن به صفحه دوخت B (فاصله سوراخ سوزن با سطح صفحه ۳ میملیمتر)، کاربرC باید هم سطح صفحه وحرکت رو به پایین داشته باشد.
برای این تنظیم کاربر باید پیچ های پشت چرخ را باز نمایید سپس واشر آن را جدا کنید. قلوه کاربر(G) دو عدد پیچ دارد (F) آنها را شل کنید سپس با تغییرمحل قلوه کاربر با میل سوزن آن را با توجه به توضیحات بالا تنظیم نمایید.

ب)ارتفاع :
کاربر در زمانی که به بالا ترین نقطه خود می رسد به اندازه ۰٫۸ تا ۰٫۹ میلیمتر( تقریبا به اندازه دندانه های کاربر) باید از صفحه بیرون باشد.برای تنظیم ارتفاع کاربر( کنار کمپلت) پیچ (۲) را شل کرده و سپس بوسیله قطعه (۱) ارتفاع کاربر را تنظیم نمایید.

ج) زاویه کاربر:
برای تنظیم زاویه کاربر پیچ (A) را شل کرده وسپس پیچ (B) که خارج مرکز می باشد را چرخانده تا زاویه دلخواه وصحیح قرار دهید وسپس پیچ (A) را کاملا سفت نمایید.

تنظیمات فنی قسمت های مختلف2

تنظیمات فنی قسمت های مختلف3

تنظیمات فنی قسمت های مختلف4

 

 

از   22   رای
4.98

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane سید جمال امینی 2/2/1401
سلام منونم از آموزش خوب تون اگر آموزش تنظیم میل سوزن و کمپلت چرخ خیاطی را بصورت ویدیویی همراه با توضیح در اختیار علاقمندان قرار بدید ،برای کسانیکه به تعمیر کار دست رسی ندارن یا خانمهای که با چرخ تو منزل کار میکنن کار برد بیشتری دارد با سپاس فراوان
 Manager        14/2/1401

سلام 

با تشکر از شما

برای یادگیری مهارتهای حرفه ای در زمینه تعمیرات چرخهای خیاطی میتونید با عضویت در گروههای آموزشی تعمیرات چرخ خیاطی از همه آموزشها استفاده کنید