اعتراض تولیدکنندگان به عرضه پوشاک تقلبی در فروشگاه‌ها
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 5 تیر 1398
    
تعداد بازدید: 2983
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/4/5

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور با اعلام اینکه حمایت از تولیدکننده داخلی ...

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور با اعلام اینکه حمایت از تولیدکننده داخلی همکاری تمام دستگاه‌ها را می طلبد،گفت: مگر نه اینکه واردات پوشاک برند فاقد نمایندگی ممنوع است، فروشگاه های بزرگ چگونه کالاهای جدید و روز را وارد کشور کرده‌اند.
سعید غدیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه سال گذشته با اعمال فشارهای متعدد تولیدکنندگان پوشاک طرح شناسه کالا و مبارزه با برندهای فاقد نمایندگی در کشور شروع شد، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا از دی ماه سال گذشته آغاز و در روند آن فعالیت بسیاری از برندهای متفرقه در بازار ممنوع شد.
وی با بیان اینکه در روند اجرای طرح مذکور، فروش بسیاری از پوشاک استوک و تقلبی با نام و نشان برند‌های معتبر خارجی در مراکز تجاری متوقف شد، افزود: این موضوع عاملی شد تا سهم تولیدکننده داخلی در بازار پوشاک شب عید مردم افزایش یافته و آنها فروش خوبی داشته باشند.
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور تصریح کرد: البته سال گذشته طرح برخورد با پوشاک فاقد شناسه کد کالا در تهران انجام شد و امسال قراراست با همکاری سازمان‌های صنایع و معادن و اتاق بازرگانی در سایر استان ها هم اجرا شود که این موضوع یک تصمیم بسیار کارآمد برای حمایت از تولیدکننده داخی است .
غدیری به فعالیت یک مرکز تجاری بزرگ در تهران اشاره کرد و گفت: این مرکز در صدد است 150 برند خارجی پوشاک را در این بخش فعال کند، این در حالی است که واردات پوشاک برند فاقد نمایندگی از خردادماه سال گذشته ممنوع و کسی امکان واردات محصولات جدید را ندارد.
وی با بیان اینکه چگونه است که فروشگاه‌های بزرگ مدعی عرضه پوشاک مدل روز هستند، افزود: مگر نه اینکه واردات پوشاک ممنوع است این مغازه ها چگونه کالاهای جدید و روز را وارد کشور کرده اند؟ آیا برای این مغازه داران قانون مستثنی است یا آنها کالاها را به صورت قاچاق وارد کشور کرده‌اند؟
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور اضافه کرد: مشاهدات میدانی تولیدکنندگان پوشاک نشان می‌دهد آن دسته از برندهایی که فروشگاه در این مرکز بزرگ تجاری دارند نه تنها نمایندگی رسمی ندارند بلکه نمی توانند با ممنوعیت واردات کالا وارد کشور کنند اما سوال اینجاست چرا این فروشگاه ها به راحتی مدعی عرضه کالاهای روز و جدید به مردم هستند؟ آنها چگونه کالاهای خود را وارد کشور کرده اند؟
وی با اعلام اینکه حمایت از تولیدکننده داخلی همکاری تمام دستگاه‌ها را می طلبد، گفت: باید به تولیدکننده ای که در این شرایط به سختی مشغول تولید و فروش محصولات خود است کمک کرد نه اینکه هر روز ضربه جدید به آن وارد و سهم آنها در بازار داخلی از بین برود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.